Mijn favorieten

Aankoopmakelaar Maassluis, Maasland, Westland en Vlaardingen

Het vinden van uw nieuwe droomhuis kan lastig zijn. Dat begrijpen wij maar al te goed! U bent op zoek naar uw droomhuis, bij deze zoektocht komen diverse zaken kijken. Daarbij is er een groot aanbod aan huizen en u wilt bij deze belangrijke beslissing natuurlijk geen enkel risico nemen. Betaalt u niet teveel? Ziet u geen gebreken over het hoofd? Onze aankoopmakelaar helpt u graag bij de aankoop van uw nieuwe huis. Hij denkt mee met u en samen zetten jullie alle woonwensen op een rijtje, vanuit hier begint het proces. De aankoopmakelaar helpt u bij het zoeken, bezichtigen, onderhandelen en afhandelen.


 

Uw aankoopmakelaar in regio Westland


Woonadvies gesprek

De zoektocht naar uw droomhuis begint met het op een rijtje zetten van uw woonwensen. Heeft u een voorkeur voor een bepaalde wijk of een bepaald stadsdeel? In wat voor type woning wilt u graag gaan wonen? Over hoeveel slaapkamers dient de woning te beschikken? Allemaal zaken die u tijdens een gratis woonadviesgesprek met onze aankoopmakelaar bespreekt. Met alle wensen op een rijtje gaat de zoektocht pas écht beginnen.
 

Een geschikte woning vinden

De makelaars gaan samen met u op zoek naar uw droomhuis. Dankzij de systemen waarmee wij werken en de contacten met onze collega makelaars zorgen wij dat u als één van de eerste op de hoogte bent van de woningen die aan uw eisen voldoen. Tevens zijn wij in een groot gebied van Zuid-Holland actief en kunnen wij u alles vertellen over de lokale- en regionale markt.
 

Bezichtiging begeleiden

Ziet u iets dat u aanspreekt, dan regelen wij een bezichtiging voor u. Vaak is het het beste als u de eerste bezichtiging alleen met de verkopende makelaar uitvoert Indien de woning de juiste is voor u gaan wij met u mee. De makelaar let dan vooral op het onderhoud van de woning en eventuele gebreken. U kunt erop vertrouwen dat onze makelaars beschikken over gedegen kennis en ruime ervaring. De bij de VastgoedCert. en NRVT aangesloten makelaars en taxateurs moeten namelijk jaarlijks hun kennis op peil houden door het volgen van verplichte opleidingen.

Extra onderzoek en bouwkundige inspectie

Als tijdens de bezichtiging blijkt dat er sprake is van achterstallig onderhoud, licht de makelaar u hierover in. Hij geeft ook een indicatie van de bijbehorende kosten. Bij twijfel zal hij u aanraden een bouwkundig specialist in te schakelen.
 
Ook zal de makelaar zelf aanvullend onderzoek doen. Bijvoorbeeld door het checken van bestemmingsplannen, milieuaspecten en andere gegevens in het register van het Kadaster, bij Verenigingen van Eigenaars, gemeente en provincie. Voor u als particulier vergt dit behoorlijk wat speurwerk, maar voor een makelaar, die eenvoudig toegang heeft tot de diverse informatiebronnen, is het een kwestie van routine.
 

De onderhandelingen voeren

Onderhandelen is een vak, ons ‘vak’!
Onze makelaar start namens u de onderhandelingen en brengt een bod uit voorzien van eventueel ontbindende voorwaarden. Als gecertificeerd taxateur heeft de makelaar veel ervaring met het bepalen van de juiste prijs van een woning. In het netwerk van en kadaster kan hij bovendien rechtstreeks zien wat de marktwaarde is van woningen in de omgeving en kan hij informatie opvragen over onder meer bestemmingsplannen, bouwbesluiten, parkeerinformatie of vervuilde bouwgrond. Allemaal factoren die van invloed kunnen zijn op de koopprijs.
 

De ondertekening van de koopakte

Wanneer de onderhandelingen succesvol zijn verlopen, stelt de verkopende partij een koopovereenkomst op waarin de gemaakte afspraken schriftelijk worden bevestigd en de eventuele ontbindende voorwaarden worden opgenomen. Onze makelaar controleert de koopovereenkomst of -akte vervolgens op juistheid.
Als alle handtekeningen zijn gezet, is de koopovereenkomst gesloten. U ontvangt dan een kopie van de akte. Vanaf dat moment heeft u nog drie dagen wettelijke bedenktijd, waarin u alsnog van de aankoop kunt afzien.
 

De financiering van uw woning

Ook voor de financiering van uw woning kunt u bij ons terecht voor meer informatie. Doorgaans bent u dan aangewezen op een hypotheek. Aan de hand van de koopsom, eventuele verbouwplannen, uw eventuele eigen geld (overwaarde vorige woning) en de zogenaamde kosten koper (de kosten van de kadastrale inschrijving, overdrachtsbelasting en uw notariskosten voor het transport), zal er worden vastgesteld voor welk bedrag dit zal zijn. Ons kantoor heeft samenwerkingen met meerdere financieel tussenpersonen en daarmee 100% onafhankelijk. Hierdoor kunnen wij u informeren voor de juiste professionele begeleiding bij het vinden van een passende hypotheek. Meer informatie kunt u hierover vinden op onze website onder “hypotheken”
 

Het uitvoeren van de taxatie

Als wij voor u de aankoop van uw woning begeleiden mogen wij als makelaar niet de taxatie van de woning uitvoeren. Uiteraard hebben wij wel de nodige ervaringen met onze collega makelaars in de omgeving waardoor wij u de juiste taxateur kunnen aanbevelen.
 

Afhandeling bij de notaris

Wij begeleiden u bij alle juridische en financiële zaken die nodig zijn voorafgaand aan de ondertekening van de akte van levering bij de notaris. Voordat u naar de notaris gaat, heeft u als koper het recht de woning te inspecteren om te zien of alles in de afgesproken staat is achtergelaten. Tijdens deze inspectie zullen wij u begeleiden en, indien u dat wenst, voor u de meterstanden opnemen. Daarna gaat u naar de notaris voor de ondertekening de de akte van levering. Nadat u deze heeft getekend en deze is ingeschreven in de openbare registers bij het Kadaster bent u namelijk pas officieel eigenaar van de woning.
 
Nazorg
Ook als u na afloop van dit alles eigenaar van de woning bent en tegen vragen aan loopt staan wij voor u klaar
 
P.s. indien u er nog niet uit bent of u wilt dat wij uw aankoop begeleiden, ook dan kunt u zich vrijblijvend en gratis in laten schrijven als woningzoekende bij ons. Onder “wonen” kunt u zoekopdracht aanklikken.